Čovek zavisi od prirode
Čovek zavisi od prirode
Sve veliko i značajno što je
čovek u toku svoga kulturnog razvoja postigao, stvorio je posmatranjem prirode.
Pronalazak vatre, noža, točka, metala, korišćenje vodene energije i još mnogo
drugih stvari, rezultat su posmatranja prirode i njenog poznavanja. Samo tačno
poznavanje predmeta i promena u prirodi kao i njenih zakonitosti omogućuje
dalji opstanak i dalji napredak čovečanstva.
Sve delatnosti kojima
čovek obezbeđuje svoj život zasnivaju se na tekovinama prirodnih nauka. Svi
vidovi poljoprivredne i šumarske proizvodnje, tj. celokupna proizvodnja hrane i
mnogih sirovina, zatim sva dostignuća o medicini, hirurgiji, proizvodnji
lekova- zasnivaju se na istinama do kojih je došla nauka o živim bićima, biologija
i njeni mnogobrojni ogranci. Ceo današnji život čovekov, makar i onaj
najudaljeniji od prirode, u celini zavisi od poznavanja prirode. Stepen
poznavanja zakonitosti prirode određuje stepen naprednosti jednog naroda.
Imajući u vidu ovako ogroman značaj prirodnih nauka za opstanak i napredak
čovečanstva, moramo istaći da je potrebno buduća pokolenja što bolje upoznati
sa prirodnim naukama i njihovim dostignućima.
OOrganizam čoveka prilagođen je životu u prirodi
rgPriroda je kolevka
čovekova. Čovek je u svom dugom razvoju, telesnom i duševnom, stotinama hiljada
godina bio najtešnje povezan sa šumom i životinjama, sa celokupnom prirodom.
Tek se u poslednjih nekoliko stotina godina, uporedo sa znatnijim razvojem
tehnike i složenijeg načina privređivanja, izvestan deo čovečanstva donekle
odvojio od rada i života u prirodi. To se pre svega odnosi na stanovništvo
gradova. Telesna i duhovna, odnosno fiziološka evolucija čoveka nije u stanju
da u tako kratkom periodu ide u korak sa napretkom nauke, tehnike i privrede,
tj. čovek nije u stanju da se u svemu prilagodi novim životnim uslovima.
Neslaganje koje postoji između prilagođenosti našeg bića jednom načinu života i
rada i našeg života u svim drugim uslovima dovodi do izvesnog telesnog i
duševnog nesklada.
Priroda povoljno utiče na razvitak deteta
Upoznavajući
decu s predmetima, pojavama i zakonima prirode, bogatimo njihovo značenje
činjenicama i pravim istinama. Upoznajemo ih sa „tajnama“ sveta koji nas
okružuje i obogaćujemo njihovo iskustvo. Otvarajući im oči, dajemo im u ruke
činjenice na osnovu kojih mogu zauzeti pravilan stav prema prirodi i jasno
sagledati svoj pravi položaj u njoj i u ljudskom društvu. Takva deca će biti u
stanju da ispravno obajsne sve što se oko njih dešava. Pravilno tumačenje
stvarnosti je osnova za formiranje dijalektičko-materijalističkog pogleda na
svet kod dece. Upoznavajući decu sa raznovrsnim predmetima iz prirode
raščišćavamo kod njih mnoge nejasne pojmove, bogatimo njihov um sve novim i
novim predstavama. Razgovarajući sa njima o prirodi, najlakše ćemo bogatiti
njihov rečnik novim rečima i razviti moć pravilnog izražavanja.
Navike i znanja stečena
proučavanjem prirode biće od ogromne koristi našem detetu za čuvanje njegovog
fizičkog i duševnog zdravlja. Kako vidimo, postoji mnogo veoma ozbiljnih
razloga (zdravstvenih, obrazovnih, vaspitnih) da dete vodimo u prirodu i da ga
upoznamo sa što više predmeta i pojava u njoj.
anizam čoveka prilagođen je životu u prirodi
Коментари
Постави коментар